Kapitel 7

Alicias perspektiv:

 

Jag och Mel tog en taxi hem och Mel kunde inte sluta prata om de. Själv satt jag helt mållös och bara tänkte på de där, helt fantastiska, bruna ögonen som tittat i mina några gånger.

Jag älskade och hatade känslan jag fick i min kropp varenda gång jag tänkte på Zayn. Under kvällen hade jag fått en känsla i magen av något mer än bara en kändis crush. Den skrämde mig. Jag försökte bara glömma den konstiga känslan, även fast det pirrade härligt i magen. Jag menar, Zayn är känd, jag skulle aldrig vara något annat en ett fan i hans huvud. Och dessutom har jag lovat mig själv att aldrig bli kär igen. Aldrig efter den där gången. Minnena snurrade i huvudet. Alla helt fantastiska stunder bara jag och det vidret jag kallade min pojkvän. Sen krossade han mig. Han svek mig och jag har aldrig förlåtit mig själv för att jag blev så sårbar. Aldrig mer. Han gjorde mig svag, vilket jag aldrig kommer låta någon göra igen. Alla förhållanden leder ändå bara till svek. Ensam är stark.

Även fast jag känner mig hur förvirrad som helst så vet jag att jag ville träffa Zayn igen. Jag kan bara ha lite roligt. Jag menar, jag behöver inte göra något seriöst. Jag kommer ändå stöta undan honom. Alla killar blir tillslut rädda för mig och försvinner så fort som möjligt.

När jag och Melanie kom hem gick vi och la oss direkt eftersom vi var så trötta. Jag kunde inte få stopp på tankarna som snurrade i huvudet. Gillade Zayn mig? Var det därför han inte vågade titta på mig? Och han ville ha mitt nummer? Gillade jag honom?? Okej, vi har träffats en gång, det här är ju bara för sjuka tankar.

 

Melanies perspektiv:

Jag kunde inte fatta att jag fick träffa One Direction idag. Lilla jag, fick sitta och umgås med de. Det var så himla kul och jag vågade faktiskt prata ganska mycket efter ett tag. Det är helt overkliget.

Jag gick till badrummet och borstade tänderna och tvättade ansiktet. Samtidigt kom Alicia och ville göra detsamma.

Zayn hade suttit och tittat på Alicia hela kvällen. Hon vågade knappt titta på honom någon gång.

"Så, du gillar Zayn?" Jag log. Hon tittade på mig med stora ögon.

"Vadå? Ja, eller nej. Eller asså..." Jag flinade retsamt mot henne. "Jag tycker han är snygg och så.. men liksom jag har träffat han en gång. Och han är en kändis!" bortförklarade hon sig.

"Man såg ju att ni gillade varan. He couldn't take his eyes of you. Och han verkade ju vilja ha ditt nummer!" "Det var ju bara Louis!" Hon suckade och gick till hennes sovrum.

Jag sköljde tandborsten och gick till Alicia och sa god natt. Jag gick till mitt sovrum och bäddade ner mig i sängen och tänkte på kvällen. Den natten drömde jag om vad som hänt flera gånger.



Kommentarer
Emma

Asbraaa! ;D

Hoppas att dom träffas igen då :)

2012-03-31 @ 18:03:32
URL: http://1dnoveller.bloggplatsen.se
Julia

Awwwww !!!!!!!

2012-04-01 @ 14:19:23
URL: http://morethanthisnovell.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

drommaromonedirection

Hej där alla Directioners där ute! Här skriver jag en liten novell som handlar om Alicia och Melanie. De två systrarna flyttar till London efter en mycket svår uppväxt i Sverige. En dag går systrarna på en konsert med One Direction och Alicia får en stor överraskning! Mer avslöjar jag inte. Läs, kommentera och sprid! Tack, ni är bäst!

RSS 2.0