Kapitel 40

 

Alicias perspektiv: 

Jag släckte ciggen och gick in i vardagsrummet. Jag gick mot Zayn som satt i soffan och höll på med mobilen. Jag tog bort mobilen han hade i handen och satte mig gränsle över honom. Jag log och han såg lite förvånad ut. 

Efter allt som hänt så hade vi inte fått tillbaka det vi hade innan, vi hade fått något mycket bättre. Nu kunde vi lita på varandra till fullo. 

"Missed me?" Fnittrade jag.  

"Of course i did." Log han tillbaka. Han kom närmare i ett försök av att kyssa mig men jag stoppade honom snabbt och satte fingrarna på hans läppar. Han tittade förvånat på mig och jag skrattade till. 

"Oh, no no...." Han tittade ovetande på mig. "My mouth probably taste like shit now." Hans blick blev klarare och jag såg att han fattade. 

"Like i care? I smoke too." Han skrattade sitt vackra skratt och mina öron jublade. Han kom närmare mig och jag lät honom kyssa mig den här gången. Han smakade gott av ett minttuggummi som låg i hans mun. "Your kisses always taste good." Han log. Jag fortsatte att kyssa honom tills jag fångade upp hans tuggummi. Jag drog mig ur kyssen och tuggade nöjt på tuggummit. Han skrattade och jag log lite tillgjort.  

"Mission completed." Drev jag. Han blängde på mig. 

 


 

"Oh, stop teasing me! Come here." Sa han och började kyssa min hals. Jag rös av välbehag. Hans kyssar var de bästa som fanns. Jag drog mina händer i hans hår.  

Efter ett tag så slutade det med att vi bara satt och höll om varandra och tittade varandra i ögonen. Jag strök min hand lätt mot hans kind. Inget spelade någon roll längre, för det var jag och Zayn mot världen. 

 

 

Willows perspektiv: 

Jag fingrade på min mobil när jag kände hur Harrys läppar pressades mot min kind. Jag sprack upp i ett leende och kysste honom lätt på läpparna. Hans gröna ögon lös mot mig. 


"Babe, can we do a tweetcam, with the fans?" Frågade han lite osäkert. Jag blev förvånad av frågan och tänkte en stund. Vill han verkligen visa upp mig för hans fans? Gillade han mig så mycket? Jag log när jag tänkte på det. 

"Yeah, sounds like a great idea." Han log stort mot mitt svar och sträckte sig för att ta datorn som låg på bordet framför oss.  

"You know, I've talk to my mom about you." Hela jag blev varm och fick en härlig känsla.  

"You have? How sweet!" Jag kände hur jag smälte lite inombords. "Actually, I allso talked to my mom about you, just yesterday." Jag såg på honom hur han blev lika glad som jag blivit. Jag pausade stunden och tittade ner lite funderande i marken. "So Harry...?" Började jag. 

"Yes, my love."  

"Are you and I together now?" Frågade jag osäkert. Jag vågade inte riktigt titta på honom nu, jag menar tänk om han inte tyckte det. Även fast vi nog har gjort allt som inbör att vi var tillsammans, kanske han ändå fortfarande tyckte vi inte var ihop.  

"Of course. If you want that?" Jag kunde höra hans, lilla osäkerhet i röst med. Jag tittade upp mot honom och log en än gång.  

"I would love to be your girlfriend, Harry." Vi log stort mot varandra innan vi möttes i en kyss.  

Han öppnade sin dator och loggade in på twitter och skrev en ny tweet om att vi skulle göra en tweetcam. Strax därefter fixade vi allt och satte på kameran. Tittarna ökade kraftigt efter bara sekunder. 

"Heeeey everybody!" Sa Harry glatt. Jag log lite och vinkade till kameran. Vi såg hur frågarna rullade in på sidan. "So how are you guys?" Jag puffade till håret lite för att fixa till det. "I've got some news, for all of you!" Han log lite mystiskt. "You see this beautiful person right here." Han pekade på mig och jag kände hur jag rodnade. Han pausade för att göra det lite dramatiskt. "Her name is Willow, and you know what? She is my girlfriend!" Vi log mot varandra kort. Frågarna fördubblades och det bara öste in med kommentarer.  

"Hi guys." Sa jag lite snabbt. Jag kände hur jag blev lite halvblyg när jag satt där.  

"I can see that you have alot of questions about us, so we'll do the best we can to answer them." Jag nickade instämmande. Harry snappade upp en fråga och pekade på den och läste upp den. "@1DHailey96 says, Im happy for you guys! How long have you knownen each other and how did you meet? XO"  

"So, thanks Hailey. We meet for the first time, a litte over a month ago, right?" Började Harry. 

"Yeah." Svarade jag. "We met each other thru Alicia and Zayn. Me and Alicia, Zayns girlfriend, like you probably know, are really good friends and we actually live together. So I just hung out with the boys and Harry one day. And after that, I've gotten to know this cute boy" Log jag. 

Och så fortsatte vi att fråga på alla möjliga frågor. Inga för privata, de hoppade vi bara över. Båda två satt glada över hur bra faktiskt alla fans hade tagit det och alla fina saker de skrev till oss. 

Plötsligt, av bara farten läser Harry upp en tweet, utan att tänka sig för. 

"@WeLoveYou1D97 wrote, Please kiss each other! We love Wirry! oh..." Han tystnar på slutet och tittar ovetande på mig. Paniken gled in. Hur ska jag kunna sitta här och kyssa min pojkvän för flera tusen personer utan att känna mig obekväm?  

Han sätter handen för munnen så inte kameran kan se och mimar till mig, ska vi verkligen göra det här?. Jag tittar osäkert på honom och lyfter axlar. Han tog min hand, och tittade mig i ögonen. Han visste att han kunde lugna ner mig. Plötsligt kändes som om det bara var vi och han kysste mig. Jag besvarade den och njöt.  

Plötsligt hör vi hur dörren flyger upp och vi sliter oss bort från varandra. Vi tittar båda, förskräckt, på dörren där Niall står och stirrar förvånat på oss. Jag kände ett rus av nervositet som intog min kropp, och en känsla av att något just gått snett.

 


Oj oj oj! Vad händer nu dåååå? 

Ville bara säga att twitternamnen som jag nämnde är bara påhittade! ;)

 

Glöm inte att kommentera, det gör min dag :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

drommaromonedirection

Hej där alla Directioners där ute! Här skriver jag en liten novell som handlar om Alicia och Melanie. De två systrarna flyttar till London efter en mycket svår uppväxt i Sverige. En dag går systrarna på en konsert med One Direction och Alicia får en stor överraskning! Mer avslöjar jag inte. Läs, kommentera och sprid! Tack, ni är bäst!

RSS 2.0