Kapitel 39

 

Några dagar senare, Melodys perspektiv:  

Jag satte mig ner vid sminkbordet och drog igenom mitt långa, lite smutsblonda hår med en borste. Jag lät det hänga och puffade till det lite så det fick volym. Jag målade en tun kajal och tog lite mascara på mina ögonfransar. Det fick räck idag.  

Jag log mot mig själv i spegeln. Det kändes som en bra dag.  

Jag satte på mig en av Alex kepsar som låg i min säng och gick ut till köket.  

 

 

"Good morning." Sa jag och satte mig vid köksbordet. Där stod Zayn och Alicia och verkade laga någon mat.  

"Good morning Mel. Want some pancakes?" Frågade Zayn med ett leende, medan han la i första pankakan i stekpannan.  

"Hi Mel." Sa Alicia snabbt med ett leende som jag besvarade. 

"Yeah, that would be nice." Svarade jag Zayn. Jag drog upp mobilen och tittade sysslolöst igenom Instagram.  

"Naah... Now i got dough all over my finger..." Sa Zayn när han råkade hälla i för mycket i stekpannan. Han log mot Alicia som stod framför honom medan han kletade ner hennes näsa med smeten på fingret. Alicia gapar och börjar skratta. Jag himlar bara med ögonen åt de.  

"Not fair..." Säger Alicia och spelar ledsen. Hon putar med underläppen och torkar av sig på en pappersbit.  

Zayn omfamnar henne och kysser henne. Alicia ler igen och kysser honom mer. 

"Hey, hey, hey... Not when im in the room!" Sa jag snabbt och tittade åt ett annat håll. De skrattade bara åt mig och sedan fortsatte de göra pannkakorna. 

"Hahaha, yeah..." Börjar Alicia. "I forgot that Mel got some big crush, on you and the boys." Sa hon och la en hand på Zayns rygg. Jag kände hur mina kinder hettade till och båda två började skratta.  

"No...!" Sa jag och tittade argt på Alicia som bara hånade mig. "That was before..." De skrattade ännu mer. Zayn vände sig om och gjorde två slängkyssar till mig. Jag bara skakade på huvudet och log lite.  

Tillslut var pannkakorna klara och vi satte oss vid bordet. Jag hade dukat fram allting vi behövde. 

"So guess what, Alicia." Sa jag med ett leende. 

"What?" Frågade hon med munnen full av mat.  

"Me, Linn and Engla have worked it out now. They are really sorry for all the things they said och did."  

 

 

"Yeah, they sould be... But im happy if you're happy, Mel!" Log hon.  

"So..." Började jag eftersom jag var osäker vad hon skulle svara. "Can they come here for some days, soon?"  

"Of course." Jag pustade ut och tittade tacksamt på henne. "I've already promised that!" 

Jag sprang runt bordet och omfamnade min syster hårt. Hon och Zayn började skratt förvånat. Hon pussade mig på pannan som svar.  

"Kan de komma nästa vecka?" Log jag. Hon besvarde leendet och nickade. Glatt, sprang jag till mitt rum och tog en sista titt i spegeln och rättade till mina kläder. Sedan tog jag min väska och trippade ut genom dörren och bort emot Alex hus.  

 

 

Willow's perspektiv: 

Att känna som det jag kände för Harry, har jag aldrig någonsin känt för någon annan. Han är så mycket mer än bara den söta killen med lockar i 1D, för mig nu. Jag är helt upp över öronen förälskad i honom. Den där killen hade verkligen fått mig att falla snabbt för honom.  

Jag sneglade på Harry som satt bredvid mig i soffan och höll om mig. Vi hade tråkigt nog, bestämt oss för att titta på tv.  

Han vände blicken och märkte hur jag iakttog honom. Han log lite finurligt och lyfte på ögonbrynet ovetande. Jag pussade honom snabbt på läpparna och log som ett fån åt honom. Han såg bara förvånad men samtidigt nöjd ut.  

"What was that for?" Log han. Jag fnittrade till och kröp närmare honom.  

"I don't know." Svarade jag och ryckte på axlarna. Han skrattade till och kramade om mig hårdare. Han slöt ögonen och kysste mig passionerat. Jag kunde inte få nog av hans kyssar, det var som om man var beroende av de. Mina händer log runt hans nacke och hans runt min rygg. Han slutade tvärt och tittade mig djupt i ögonen. 

 

Tumblr_lqvpa2e8u51qke3gjo1_500_large

 

"You truly are the most beautiful girl in this world, Willow. " Hans ögon ljög inte, men jag kunde inte hjälpa att tvivla på vad han sa. Jag sänkte blicken och log lite medan mina kinder blev rosiga. "I've never met someone like you." Han höjde mitt huvud och log emot mig. Hans kyssar mötte mina och jag kände hur hela jag blev varm. Jag fann inga ord att säga till honom. Men han förstod på något sätt att jag kände likadant. 

 

 


Har jag några läsare kvar? :( <3



Kommentarer
Lise

Hej, jag svara på din kommentar! :) Tack föresten! Jag gör gärna ett länkbyte. Både i menyn och ett inlägg. Har lagt in så inlägget publiceras vid 22.00. I menyn finns du reda nu! Ha det bra! Puss Lise

Svar: Sådär nu har jag länkat både i menyn och inlägg! :) Tack för inlägget !
Puss och kram!
drommaromonedirection.blogg.se

2012-08-24 @ 19:53:46
URL: http://thisoneforyou.blogg.se/
izzy<3

OMG!! Jag började precis läsa din blogg! Du äger ju!!! Jag är fullkomligt galen i din novell!!!!!! Älskar dig!<3

Svar: Haha nej men gud, vad glad jag blir! :) Älskar dig med! ;) <3
drommaromonedirection.blogg.se

2012-08-25 @ 23:12:44
izzy<3

Skriv meeeer!!!

Svar: Det är på väg! :)
drommaromonedirection.blogg.se

2012-08-25 @ 23:14:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

drommaromonedirection

Hej där alla Directioners där ute! Här skriver jag en liten novell som handlar om Alicia och Melanie. De två systrarna flyttar till London efter en mycket svår uppväxt i Sverige. En dag går systrarna på en konsert med One Direction och Alicia får en stor överraskning! Mer avslöjar jag inte. Läs, kommentera och sprid! Tack, ni är bäst!

RSS 2.0