Kapitel 6

Zayns perspektiv:

Jag kunde inte släppa blicken ifrån Alicia när vi stod där på scenen och sjöng för henne. Hon var så...

När vi hade kommit bakom scenen efter One Thing blev Alicia blyg och tittade ner i marken.

"So, this is Harry, Louis, Niall, Zayn and im Liam." Sa Liam och pekade på alla. Hon tittade upp på oss med en konstig blick. "Oh, I know that. Im Alicia." sa hon och log. När hon mötte min blick kände jag ett konstigt rus genom min kropp.

"Alicia, that's a beautiful name. Do you wanna join us backstage?" Sa Louis. Jag hoppades verkligen att hon skulle säga ja. Det var något speciellt med henne. Jag tittade på henne och hon vände ner blicken.

"Of course, but my little sister is waiting for me. Maybe she allso can join? She's like, you'r biggest fan." Så hon snabbt och tittade upp på de andra. Hon verkade inte våga möta min blick.

"Yeah, just go and get her." Svarade Harry med ett leende.

Hon sprang iväg med det långa, blonda håret guppandes vi axlarna. Hon var så vacker. När hon kom bakom en dörr tittade jag mig omkring och märkte hur alla killarna stirrade på mig.

"What?" frågade jag. "Oh my god man. Stop starring at her."

Hade jag stirrat på henne? Var det därför hon inte ville titta på mig? Undra om hon märkte.

"I wasn't starring at her. She was just.. hot." sa jag för att dölja att jag tyckte att hon var speciell och att jag tyckte om henne. Det är ju bara fånigt hur jag kan tycka det med en tjej jag sett i några minuter.

"Oh, yeah..." sa Louis ironiskt. "So, you like her?" Frågade Liam. Jag blev mållös.

"What, no. I've met her for like 7 minutes." sa jag och försökte gå vidare till något annat. Killarna fnös åt mig. Jag förstod att de skulle se igenom mina undanflykter.

Några sekunder senare hör vi hur någon försöker kväva ett skrik och vi tittar genast mot dörren längre bort där man kommer in till loungen. Där stod Alicia och en lite yngre tjej och stod med händerna för munnen. Vi förstod genast att det var hennes lillasyster så vi gick fram och hälsade på henne.

"OMG! I like, really, really, love you all!" halv skrek hon och vi alla drog in henne i en kram. Så sött. "Im Melanie."

När vi släppte kramen tittade hon upp på Alicia och sa något obegripligt. Jag och killarna tittade konstigt på varandra. Pratade de ett annat språk?

"What was that??" frågade Niall medan alla satte sig i soffan. De kollade på varandra och började skratta.

"It's Swedish. We just moved here from Sweden.". Det förklarade deras ljusa hår och blåa ögon. De var så vackra.

"Intresting. You sound just like an englishman, or women. Haha." sa Liam och båda tjejerna rodnade och tittade ner i backen.

"Why did you move here?" frågade Harry och la upp benen i mitt knä. Jag vågade inte riktigt säga något så jag lät de ligga kvar. Alicia gjorde mig blyg och nervös.

"Oh, that's a long story." sa Alicia och fick något oroligt i blicken.

Vi fortsatte att prata länge och de blev snabbt av med sin blygsamhet och alla hade mycket roligt, även med . Många skratt. Jag kunde inte sluta titta på Alicias vackra ögon som rörde sig runt i rummet.

Tillslut var tjejerna tvungna att åka hem och vi ställde oss upp för att säga hejdå. Vi gav dom varsin kram och jag höll Alicia extra nära mig. Hennes underbara kropp mot min.

Louis puttade diskret till mig och mimade Ask for her number!. Jag kände paniken och gav honom en blick sa vadå? neej.

"So, can Zayn have your number?" Sa Louis. Åh fan jag ska döda han. "What?? Where did that come from?" frågade jag snabbt innan hon och Mel började garva.

"Haha, yeah of course. You can all have my number." Där kom det. Bevis på att hon inte gillade mig.

Hon skrev numret på en lapp och gav det till mig. Hon tittade i mina ögon med de där underbart djupa, blåa ögonen. Jag smälte inombords.

Strax efter försvann de. Jag kunde inte sluta tänka på de där ögonen.







Kommentarer
Emma

aaah! Asbra!

Älskade förra kapitlet också! Var inte beredd på att dom skulle sjunga för henne! ;)

2012-03-28 @ 22:23:09
URL: http://1dnoveller.bloggplatsen.se
directionnovell

Hejsan, klart vi kan göra ett länkbyte, fixar en länk till dig på min blogg så fort jag kommit hem. :)

2012-03-29 @ 12:02:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

drommaromonedirection

Hej där alla Directioners där ute! Här skriver jag en liten novell som handlar om Alicia och Melanie. De två systrarna flyttar till London efter en mycket svår uppväxt i Sverige. En dag går systrarna på en konsert med One Direction och Alicia får en stor överraskning! Mer avslöjar jag inte. Läs, kommentera och sprid! Tack, ni är bäst!

RSS 2.0