Kapitel 5

Alicias perspektiv:

Deras underbara röster ruskade om i hela huvudet på mig. Jag njöt verkligen av allt det här, konsertkänslan, den fantastiske sången, deras vackra ansikten och att se Melanie så glad.

Halva konserten hade gått och det var verkligen bra. Jag märkte hur en kvinna i 40 årsåldern som stod på andra sidan staketet som verkade jobba där, tittade sökande ut genom publiken. När hennes blick stannade på mig låtsades jag som ingenting och tittade bort. Men jag märkte hur hon inte tog bort blicken. Jag rös till och försökte koncentrera mig på scenen. Plötsligt ser jag hur kvinnan börjar gå mot mitt och Mels håll. Hon kom fram till mig och log och satte huvudet när mitt öra.

"What's your name?" halv skrek hon i mitt öra för att jag skulle höra mellan alla skrek. Jag tittade bredvid mig på Melanie.

"Alicia." skrek jag tillbaka.

"Alicia. Would you like to come with me?

"Uuuhmm..." Sa jag och tittade på Melanie. "Gå, gå, gå! Jag har läst om det här, jag vet vad som kommer hända!" Melanie flinade åt mig. Jag förstod ingeting.

"So?" frågade kvinnan.

"Uhhmmm, i guess i can come with you." sa jag förvirrat och tittade på Mel sen på kvinnan.

Kvinnan öppnade en liten öppning på staket och jag gick igenom. Jag kände alla tjejers blickar på mig så jag vände ner huvudet i marken och låtsades som om jag var tvungen att komma ut eller något.

Vi gick igenom några dörrar och tillslut kom vi ut i en korridor.

"So, do you know why I took you here?" frågade hon och tittade bak på mig medans vi gick längst med den vita korridoren.

"Actually, I have no idea." Jag log mot henne och kände hur det blev pinsamt.

Vi kom fram till ett rum i någon slags källare eller liknande med en soffa och ett litet fika hörn. Allt snurrade i huvudet.

"Im Theresa, by the way." Sa hon och sträckte fram handen som jag artigt skakade. "Have a seat." Hon gjorde en gest mot soffan och jag slog mig ned.

"In about 5 minutes the boys gonna come here, backstage, and pick you up and then.. You'r all going on stage.". Jag gapade. Vad sa hon nyss? Jag satt jättelänge helt tyst och bara stirrade.

"And you don't have to sing or something. They're gonna come out on stage and start singing One Thing and then two dancers gonna lead you and put you on a chair and the boys are goning to sing to you. You just need to sit there and look like you'r having fun, which I hope you'r gonna have." Jag började darra och flås-andas. VA?

"Oh my god." mitt hjärta gick i hundra åttio. "I can't believe this." Jag tror jag aldrig vart såhär nervös. Jag tog handen för mitt ansikte och försökte gömma mig. Var det här sant?

"Don't worry, i'ts going to be fine!" Sa hon lungande. Jag kände hur jag nästa var nära på att svimma.

Theresa lädde mig bort bakom scenen och jag såg hur killarna kom ut. De hann bara vinka åt mig och dricka lite sen gick de ut på scenen igen. Jag kände hur jag dog inombords. Jag hörde låten börja och hur de började sjunga efter några sekunder då kom dansarna som skulle följa med mig ut och visa mig var jag skulle. Okej, tänk inte, gör bara!

 

Melanies perspektiv:

Nu hade jag stått här i två låtar ensam och väntat på att Alicia skulle komma upp på scen. Jag hade läst i en tidning att de skulle ta upp en lycklig tjej på scen och sjunga för henne. Även fast jag själv skulle vilja vara den där uppe så jävla mycket, blev jag bara glad för Alicias skull. Jag vet hur mycket hon i hemlighet älskar de. Hon spelar bara för cool för att bry sig. Dessutom om man ska vara helt ärlig så vem har mest chans hos de, hon som är jämnårig eller jag som är flera år yngre? Men just nu är jag bara så glad för henne.

Då hörde jag hur One Thing började spelas och killarna kom ut och jag började skrika! Det här var bästa kvällen någonsin! Några sekunder efter kommer några dansare ut på scenen med ALICIA. Precis som jag tänkte. Alla i publiken började vråla av upphetsning och avundsjuka.

Alicia såg jätteglad ut och jag såg hur hon knappt vågade titta upp. I refrängen gick alla killar runt henne och sjöng till henne. Alla tjejer vrålade och Alicia satt bara där och rodnade. När Zayn sjöng sitt solo gick han fram och tittade henne i ögonen och tog hennes hand. Jag kände hur Alicia dog eftersom jag vet att Zayn är hennes absoluta favorit. Resten av låten satt hon generat och rodnade och log som en galning. Hon lyste. I slutet tackade de Alicia och tackade publiken för kvällen och sa hejdå. Publiken blev galen och skrek. Tillslut dog allt skrik ut och alla lämnade scenen. Jag väntade kvar på Alicia medan alla sakta lämnade lokalen. Tillslut kom hon utspringande från en dörr, helt vansinnigt glad.

"Kom Mel! Vi får komma backstage!" Jag skrek ett glädjerop och skyndade efter henne genom alla dörrar.




Kommentarer
Julia

OMG såå sjukt braa !!!!!!!!!!!!!

2012-03-28 @ 15:59:27
URL: http://morethanthisnovell.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

drommaromonedirection

Hej där alla Directioners där ute! Här skriver jag en liten novell som handlar om Alicia och Melanie. De två systrarna flyttar till London efter en mycket svår uppväxt i Sverige. En dag går systrarna på en konsert med One Direction och Alicia får en stor överraskning! Mer avslöjar jag inte. Läs, kommentera och sprid! Tack, ni är bäst!

RSS 2.0