Kapitel 31


Jag tog några raska steg genom på min väg till ett gulligt litet kafé jag och Niall skulle träffas på. Jag hade bara blivit glad när Niall hade frågat om jag ville ta en kaffe efter jobbet. Jag menar, jag hade ju ändå inget bättre för mig!
Jag öppnade dörren till kafét och klev in. Man kände hur känslan där inne var mysig och jag njöt av den behagliga feelingen. Det var halvfullt med folk som satt och myste med en bok eller med någon annan person.
Plötsligt såg jag Niall vinka från ett hörn i kafet. Jag gav hon ett leende och gick dit.
"Hi you!" Sa jag glatt. Hans leende visades och jag märkte hur fängslande hans leende var.
"Hey Willow." Svarade han. "So what do you want? I can go and get it."
"Sure?" sa jag och lyfte ena ögonbrynet som jag konstig nog alltid gör någon gång ibland när jag pratar.
"Of course." Han nickade övertalande.
"Thanks, i'll take a latte." Jag såg hur Niall försvann iväg till disken för att beställa. Jag tog fram min plånbok och bläddrade bland flärparna. Jag tog fram lite pengar och la de på bordet. Jag började syslolöst pilla på mina fingrar medan jag väntade.
Tillslut kom Niall tillbaka med två stora kaffeglas i handen. Han satte sig mittemot mig och jag sträkte fram pengarna.
"Oh, no. I'll take this!" Sa han och log det där leendet igen. Jag sträkte envist fram sedlarna men han vägrade ta emot det. Tillslut gav jag upp och la tillbaka de i min plånbok. Han skrattade lite och tittade ner i bordet.
"You'er so sweet!" Jag log mot honom. Hans blick vändes upp mot mig med stora ögon. Jag fnittrade och han släppte mig med blicken. "So tell me. How was like being on X factor and being in a boyband?"


Efter nästan två timmars prat bestämde vi oss för att börja gå hemåt. Jag och Niall hade klickat på direkten och pratat avslappnat med varndra. Jag kände på mig att vi skulle bli bra vänner.



Det här slängde jag ihop igår kväll. Kort och ganska dåligt :( men aja!
Förlåt att jag har vart helt MIA senaste veckan, men som sagt jag har inte haft internet. Men nu har jag internet i alla fall några dagar! :)
Nu vill jag faktiskt ha jättemånga kommentarer för idag är inte vilken dag som helst för mig, det är min födelsedag! :) haha puss!


Kommentarer
Miranda

Grattis på födelsedagen!

Det var väl inget fel på det här kapitlet? Definitivt bättre än inget alls i alla fall!

Ha en bra dag idag då, kram :-)

2012-06-06 @ 12:21:47
Anonym

Grattis :).

Bra del

2012-06-06 @ 19:00:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

drommaromonedirection

Hej där alla Directioners där ute! Här skriver jag en liten novell som handlar om Alicia och Melanie. De två systrarna flyttar till London efter en mycket svår uppväxt i Sverige. En dag går systrarna på en konsert med One Direction och Alicia får en stor överraskning! Mer avslöjar jag inte. Läs, kommentera och sprid! Tack, ni är bäst!

RSS 2.0