Kapitel 38

Zayns perspektiv: 

"I've decided. Im going to tell you everything." suckade Alicia. "I don't care about how much Im going to regret it after or how much anxiety i will have. This is right, and I can trust you. Im going to open up to you." 

När jag såg henne sitta där helt urgråten och vilsen, kunde jag inte känna mig att än förkrossad. Mitt Hjärta satt där med tårar rinnande ner för ansiktet, en helt annan hållning än hon brukar och darrande händer. Jag ville inte se henne såhär. 

Allt hon redan berättat för mig hade berört mig. Att hon vågar berätta för mig betyder mycket. Jag förstod för första gången nu hur mycket jag faktiskt älskade den här tjejen. 

Vi satte oss tätt ihop och hon vilade huvudet mot mitt bröst. Jag klappade henne lugnt på hennes gnistrande, långa, blonda hår. Sedan började hon berätta, och jag kunde höra hur hon tog vissa pauser och tvingade fram orden ur munnen. 

"When I was 13, a rainy day I was out with Mel doing some shoping. I buyed her a pair of rain boots, of some money I'd saved for a long time. We can say that money was a bit of problem, when I was younger..."  

Hon berättade hur hon hittat sin mamma död i badrummet med en tom tablettburk. Hela deras värld sattes uppochner. De hamnade i fosterfamilj, efter fosterfamilj. Hennes uppväxt blev trasig, precis som hennes lillesysters, och båda blev väldigt eftertänksamma med allt de gjorde.  

 

 

Alicia började snabbt festa mycket som ung och blev väldigt vilse i sig själv. Hon drack, började röka och tog droger i bara fjorton års ålder. Hon fick fel kompisar och bytte hela hennes utseende.  

Jag nickade och svarade kort i hennes pauser. Jag visste inte riktigt vad jag skulle kunna säga mer än då, och hon skulle nog ändå inte vilja det. När hennes tårar blev flera var jag alltid beredd att torka upp de med min tröjärm.  

"In the darkest time in my life, when I was about 15... I met this guy." Hennes händer knuts till knytnävar. " He was a total idiot. But I... Kind of... Fell in love with him. He treated me so, so bad, but I always forgave him." Jag kände hur ilskan började koka i mig, men jag höll mig lugn så ingenting visades. "One night he took me home with him after a party and we were both drunk. He started being all over me and my body and in the begining, I enjoyed it... But after a while, he wanted more... And I didn't." 

Jag spända alla mina muskler i kroppen för att försöka på koll på ilskan inom mig. Jag andades ut innan hos sa det jag förstod hon skulle säga. "He forced me to have sex with him.." Hennes ögon bildade mer tårar när hon sa det sista och jag gjorde allt för att inte låta min aggression utlösas. "He said, if I didn't do it, he would beat me up. And I had no adult or someone that I could talk to, about it. And because of that I did not really know, what was wrong and what was right for someone to do. So I let him."  

Hon pausade och samlade sig. Jag torkade hennes tårar försiktigt och klappade henne. "After that, he continued doing that to me. And I let him, because I was so madly in love with him. He cheated on me, I don't no how many times and hit me when we got in to fights. It was a few times I even blacked out when he hit me. I always came back to him" Jag fick en stor klump i magen. Varför skulle någon någonsin vilja göra illa min fina ängel??   

"But then... One day, when we had been together, on and off, for three years. I caught him cheating on me with my bestfriend. She was actully the only friend I had. But then It was enough." Hon pillade hårt och nervöst på hennes nagelband på händerna och blev bara mer och mer våldsam. När hon tystnade i några sekunder tog jag hennes hand och kysste den lätt på det stället hon pillat upp.  

"I got so angry that i grabed an empty vodka bottle and just throwed it at them the hardest I could and ran away. It was stupied and irresponsible but I just got so mad... I don't know If they got hurt, I never met them since then." Hon andades hetsigt. Jag gjorde allt jag kunde tänka på för att göra henne lugn.  

"After many depressed nights and a lot of tears, I decided to be become better. I stopped Partying, drinking and being so damn immature. I dyed me hair to my original color and got rid of all the black, big, eyeliners och eyeshadows." Hon pustade ut och jag kände hur hon slappnade av lite mer. "When I'd pulled myself together, eventually, when I just turned eighteen, I moved Me and Mel away from the foster homes and got a little apartment for us in Stockholm, and also became Mel's full guardian." Det smög sig ett litet leende på hennes läppar bland alla hennes tårar.  

 

 

 

"And then we moved here, that was the best thing in my hole life." Mitt leende kom strax efter också fram. "You were the best thing that ever happend in my life." Hela jag blev varm. Jag pussade henne på pannan. "But It was just so hard with everything in the begining. I couldn't believe that it actully existed boys like you, who were kind and really just wanted my best. But now I know." Hennes tårar slutade rinna och hon satte sig upp framför mig. Hon la handen på sidan av mitt ansikte och tittade in i mina ögon.  

"I love you Zayn Malik. And i could not have fallen in love with a better person than you." Mitt hjärta hoppade till och jag kännde hur jag blev mållös. Vad svarar man på det?  

"I love you too, Alicia. I know that you are broken, but I will do my best to fix you." stammade jag fram. Vi tittade på varandra en lång stund sedan möttes vi i en lång kyss. En passionerad, nästan bättre än någon annan av våra tidigare kyssar. Hon var mitt allt och hon skulle förbli det.  

Vi la oss till rätta i soffan igen och jag klappade henne än en gång på hennes hår. Av en impuls börjar jag sakta och lätt sjunga Fix you med Coldplay. En låt som står mig så nära hjärtat.  

"Lights will guide you home. And ignite your bones, And I will try to fix you" Jag sjöng de sista orden och kände hur allt blev bra. Jag älskade flickan som låg i mitt knä och kände mig lättad över att veta allt om henne nu.

4

 


 

Kommenteraaaaaaaaa! :)

 



Kommentarer
Johanna

Kan inte annat än säga GRRRYYYYYMTT bra!!! :D Galet bra skrivet, nog bland de bästa kapitlerna du har skrivit! och man verkligen drogs med i de hon berättade! Galet bra! :D Keep it up girl! :) x

Svar: Tack kompis! :)
drommaromonedirection.blogg.se

2012-08-15 @ 01:21:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

drommaromonedirection

Hej där alla Directioners där ute! Här skriver jag en liten novell som handlar om Alicia och Melanie. De två systrarna flyttar till London efter en mycket svår uppväxt i Sverige. En dag går systrarna på en konsert med One Direction och Alicia får en stor överraskning! Mer avslöjar jag inte. Läs, kommentera och sprid! Tack, ni är bäst!

RSS 2.0