Kapitel 9

Tidigare samma dag, Melanies perspektiv:

Jag hörde hur Alicia rusade ut och stängde dörren. Jaha, då var jag ensam... vad kan jag hitta på?

Jag hoppade in i duschen och kände hur skönt det var med det varma vattnet mot mig. Jag ville inte gå ut. Tillslut tog jag mig ur duschen och virade en handduk runt mig och gick och torkade håret. Jag gick in i min och Alicias garderob och letade bland mina kläder. Jag tog tillslut fram ett par slitna jeansshorts och ett vitt linne med lite spetsmönster på. Till det tog jag ett halsband med en drömfångare och några ringar som prydde min smala fingrar. Jag plattade håret och tog på mig lite mascara.

Jag hade bestämt mig för att gå ut och göra något! Klockan var ju bara sex, så något måste jag hitta på. Det kändes lite skumt att jag hade fixat mig och sånt när det ändå var typ kväll. Men who cares?

Jag slängde en väska över axeln och satte på mig ett par halv höga kilklackar. Det var så bra för jag och Alicia hade samma skostorlek så vi delade på alla skor.

Jag låste dörren och gick ut. Jag virrade runt lite tills jag hittade ett Starbucks i närheten. Jag tog en macka eftersom jag inte ätit kvällsmat och en varm choklad. Jag gick och satte mig på en ledig plats längst mot väggen vid ett långt bord.

Jag små tuggade på mackan och lekte lite med mobilen. Det blev mer och mer folk inne på fiket. Jag tittade upp från mobilen och såg hur tre stycken i min ålder närmade sig mig.

"Okey if we sit here?" Frågade en tjej med långt, lockigt, brunt hår och bruna ögon. De ville sitta vid de lediga platserna bredvid mig på det långa bordet.

"Yeah, sure." svarade jag och log mot tjejen. Jag var inte typen som blev så blyg när man träffade folk, jag hade lätt att lära känna nya folk. Eller... jag blev ju ganska blyg när jag var med One Direction, men det var en engångsgrej! De satte sig ganska nära mig så jag tänkte att jag skulle säga något till de, precis då blir mina tankar avbrutna.

"So, what's your name?" frågade en av killarna och log mot mig. Han hade mörkbrunt lite längre hår och gröna ögon.

"Melanie, And you?" frågade jag och min blick stannade på den andra killen. Han hade lite ljust hår som stack fram under sin svarta keps, han hade på sig en svart t-shirt och mörkblå jeans med lite häng. Min blick fästes i hans och hans i min. Han hade så underbart djupa, blåa ögon. Hans ansikte var som en dröm.

"Im Alex and this is Vanessa and Jake" Sa killen och släppte mig inte med blicken. Alex, åh... Jag märkte hur jag log. Motvilligt tvingade jag mig själv titta ner i bordet. Jag kände hur jag rodnade.

"Tell us about you, Melanie." Sa Vanessa.

"Well, im 14 years old. I come from Sweden and moved here about one week ago with my sister, Alicia. And you can call me Mel, by the way!" Sa jag och tittade på Vanessa och Jake. Jag vågade inte titta på Alex igen för jag var för rädd att jag inte skulle kunna titta bort igen.

"So you just moved here?"

"Yeah, it's like a big change from Sweden!"

"Cool, your english is very good." sa Alex och jag rös till.

"Yeah, thanks. That's becouse it's my first languges. My mom was English so she taught me that. But I talk Swedish too!" Jag tänkte vara ärlig när det gällde min mamma. Det är ingen idé att dölja.

"So, why did'nt your mom move here with you?" sa Vanessa intresserat.

"She's dead." De blev tysta. Exakt som alla reagerar. "She commited suicide when I was younger." De tittade förskräckta på mig. Jag var alltid iskall när jag pratade om det. "You should'nt be sorry or something becouse, Im not. She left us and that's just the way it is." De var stumma och såg ledsna ut. "Yeah but let's not talk about that! Im so happy here in London!" Sa jag med ett leende.

"That's good" Sa Alex och tittade upp på mig. Han var den enda som vågade se på mig och jag uppskattade det.

"Tell me something about you!" Sa jag.

"Well, all three go to the same school but in different grades, Me and Jake are 15 years old and Vanessa is 14. I live a little further down the street. And you should know one thing about me, I love music!" Svarade Alex.

"Oh what a coincidence, me too!" Sa jag och fnittrade till. Jag kunde inte sluta titta på hans perfekt ansikte.

"Yes, i allso like music but Alex is just obsessed with it!"Sa Vanessa. Vi skrattade. "I like to dance allso. I live a bit from here, like ten minutes if your walking.".

"Im just a boring person that lives about 5 minutes from here, who dont like anything particular." Sa Jake och tittade på Vanessa. "Oh yes you do! You like me!" Sa Vanessa snabbt.

"Oh, yeah!" Sa han och pussade henne lätt på läpparna. Jag log.

"So, your like a couple?" Frågade jag. "Haha yes." Svarade båda och gullade lite med varandra.

Jag rörde om i min tomma mugg.

Vi fortsatte att prata länge om en massa saker mellan himmel och jord. Jag gillade de, de var så sköna och lätta att prata med! Vi skrattade många gånger och hade kul. Tillslut var det stängnings dags så vi var tvungna att gå hem. Vi gav varandra våra nummer och bestämde att vi skulle åka och bada vid någon strand i morgon. Vi sa hejdå och jag trippade glatt iväg hem till lägenheten.

När jag kom hem var klockan elva och Alicia hade inte kommit hem än. Hmm... hoppas hon inte sover där! Jag gick och gjorde iordning mig till sängs. Sedan bäddade jag ner mig och tänkte på Alex. Det var verkligen något speciellt med honom! Jag tog upp mobilen och såg att jag hade ett nytt sms. Thanks for the evening! Hugs Alex xx. Det pirrade i magen. Jag svarade snabbt tillbaka, Oh thank you for started to talking to me! Really nice to find someone to hang out with! Hugs Mel xxx. Hoppas i morgon blir ännu bättre, om det är möjligt!

 

 

Alicias perspektiv:

Jag vaknade upp i en främmande säng i ett främmande rum. Jag satte mig upp och förstod genast att jag var i Zayns rum. Jag mindes att jag hade somnat på hans axel. Jag kliade mig på huvudet och tittade på klockan som var på nattduksbordet. HALV TVÅ? Jag måste hem! Mel undrar säkert var jag är!

Jag rusade ut i tv rummet och fick en syn jag inte glömmer. Där låg Zayn utan tröja! AWESOME! Jag kunde inte sluta stirra på hans tränade mage. Jag rös. Så het...

Plötsligt vaknade Zayn av att jag kommit in i rummet. Han kliade sig i ögonen och ställde sig upp.

"Uhhhmm.. I have to... Uhhmm go home now..." Han gjorde mig nervös. Jag kunde inte släppa blicken från den där perfekta kroppen!

"Haha yeah." Han skrattade och tittade på mig. Han såg hur förtrollad jag blev utav honom. SHIT! Jag rodnade och tittade ner i marken.

Han gav mig min väska och satte på sig sin tröja. Han följde mig till dörren. Jag kände hur jag rös när jag tittade på honom. Damn, he's so hot!

"Uhhm, Good bye then." Sa jag. Jag var fortfarande generad. Han log mot mig.

"Bye, beautiful. I'll call you" Sa han och gav mig en lång kram. Jag kunde känna den där goda parfymen jag legat och snusat på hela kvällen. När vi släppte taget gav han mig en snabb kindpuss. Jag rodnade som en idiot. Jag skulle ju inte bli kär!!!!!!

Jag sprang hem och öppnade försiktigt dörren. Jag hoppas Mel inte var vaken och väntade på mig. Vilket hon inte var.

Jag gick till hennes sovrum och såg henne ligga där och sova. Min underbara syster som jag älskar med hela hjärtat. Jag pussade henne på pannan och sedan gick jag och la mig.


___________________________________________________________________________

Blev inte så mycket om Alicia och Zayn i den här... men ahh.

Vad tycker ni so far?
Kommentera!!!!!! :)



Kommentarer
ida

Skit bra..mer!!!!!

2012-04-02 @ 22:42:33
Julia

awesome !!!!!!!! kolla gärna in min 1D blogg :) Mer!!!!!!!

2012-04-04 @ 19:27:45
URL: http://morethanthisnovell.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

drommaromonedirection

Hej där alla Directioners där ute! Här skriver jag en liten novell som handlar om Alicia och Melanie. De två systrarna flyttar till London efter en mycket svår uppväxt i Sverige. En dag går systrarna på en konsert med One Direction och Alicia får en stor överraskning! Mer avslöjar jag inte. Läs, kommentera och sprid! Tack, ni är bäst!

RSS 2.0