Kapitel 8

Söndag, Alicias perspektiv:

Vi hade precis ätit lunch. Jag bestämde mig för att gå till mataffären och handla lite mat som behövdes.

När jag var på väg ut genom dörren plingade det till i min mobil och jag tog upp den. Det var ett nummer jag inte kände igen som hade skickat ett sms. Jag klickade in på smset och fick se, Hi Alicia. How are you? Zayn xx. Mitt hjärta stannade. Han smsade mig! Jag började le helt okontrollerat som en galning. Skärp dig, Alicia! Det är bara ett vanligt sms.

Jag svarade enkelt, Hi. Im fine, thanks. And you? x. Jag tvekade en stund innan jag tillslut skicka iväg smset. Var jag för tråkig? Nej nej nej Alicia! Det spelar ingen roll, för jag är inte ute efter ett förhållande.

Jag små skuttade iväg till affären. När jag stod och tittade på makaroner fick jag ett nytt sms. All good here. So, i was just wondering what your doing this evening? xxx. Omg, tänkte han fråga om vi skulle träffas??? Okej chilla. Han kanske inte gillade mig. Och jag kan inte gilla honom på det sättet heller!

Now im at the grocery store. But Im not doing anything special tonight. What were you thinking? xx. Skickade jag snabbt iväg utan att tänka över det. Jag hade bestämt mig. Om han nu ville träffa mig så skulle han få det. Det behöver ju inte vara något seriöst med det?

Jag gick till kassan och betalade.

Maybe you want to join me tonight and watch movies or something at my place? xx. Mitt hjärta hoppade till. Jag skickade snabbt ett svar att jag gärna ville det. Han skickade adressen och jag tittade upp den på mobilen. Den var inte alls långt ifrån vår lägenhet.

Jag rusade hem genom Londons gator. När jag äntligen kom innanför vår dörr så pustade jag ut. Jag var glad.

"Melanie!" ropade jag och sprang in till hennes rum där hon satt med våran gemensamma laptop. "Eh... är det okej om du är ensam ikväll?" Frågade jag och försökte att dölja min glädje.

"Var ska du?"

"Hehe... eh jag ska till... En vän." Hon tittade på mig konstigt. Jag ville inte att hon skulle tro att de var något mellan oss.

"Vän? Vilken vän?"

"Ehhmm... Ingen speciell." Svarade jag och rusade in i mitt rum i ett försök gömma mig. Hon följde såklart efter. Hon blängde på mig när hon stod i dörrkarmen.

"Okej, okej, okej.... Zayn frågade om jag ville komma och se på film med honom. Men det är inget i mellan oss!" Sa jag. Hon log.

"Det klart du ska gå dit." Hon fick ett lite slugt leende på läpparna. "Jag tror han gillar dig. Han verkar verkligen försöka, Alicia. Det är bra att du ger honom en chans."

"Men jag gillar honom inte så. Han är snygg och så men liksom vi är bara kompisar. Knappt det!"

"Eller hur..." Sa hon ironiskt. Jag log och skjutsade ut henne ur mitt rum. Jag var tvungen att göra mig iordning.

Jag gick in i garderoben och valde en slapp, asstor grå tröja med ett par slitna och håliga jeans shorts. Shortsen påminde mig om då jag köpte de. Det var kanske tre år sen, jag klädde mig rockigt nästan lite punkigt bara för att provesera andra. Jag hade kolsvart hår och helt svart sminkad runt ögonen. Jag ville att alla skulle se att jag var annorlunda. Att de skulle akta sig för mig. Jag har kommit förbi allt det där nu, jag växte upp. Jag färgade håret blont som min naturliga hårfärg, jag slutade med allt det svarta och de för mörka kläderna. Jag har fortfarande en unik och lite rockig stil på mina kläder men nu handlar det om samma saker.

Jag satte på mig ett par högklackade, Jeffrey Campbell liknade, silvriga skor och gjorde lite slappa surflockar i mitt hår. Jag gjorde ett ganska tunt streck utav kajal över ögat och tog lite mascara på ögonfransarna.

Klockan var sex. Jag smsade Zayn och frågade när jag kunde komma. Jag fick snabbt ett svar. You can come whenever you want. Come now if you like! xx, fick jag som svar. Det började pirra i min mage.

Jag gick och sa hejdå till Melanie som önskade mig lycka till sedan gick jag. Jag hittade ganska enkelt till hans lägenhets hus. Det var stort och fint. Jag visste att de andra killarna också både här.

Im here now. Can you come down and open? :) x, Skickade jag. Efter en minut kom han ner och öppnade portdörren åt mig. Vi sa hej och kramades. Mitt hjärta tog ett skutt. Han ledde mig uppför trapphuset i tystnad.

"So, tell me about yourself, Alicia." Han log mot mig och öppnade dörren till hans lägenhet. Det var flott och mycket fint.

"Uhhmm, I don't know what to say. My name is Alicia. I come from Sweden and i am 19 years old. I have a little sister called Melanie or Mel. Hahaha what more...?" Frågade jag lite nervöst. Jag ville inte prata om mina föräldrar eller för mycket om de förflutna. Zayn och jag började tillslut prata om honom vilket var en lättnad.

 

 

Zayns perspektiv:

Jag och Alicia satte oss i soffan och började prata om allt. Min familj, X factor, massa. Men så fort jag försökte fråga något om henne svarade hon kort. Det var något så mystiskt med henne men det gjorde mig nyfiken och fängslad. Jag ville veta mer om henne. Men jag låter henne gå, för ikväll. Även fast hon inte berättade om sig själv började det kännas som jag lärde känna henne.

Hon var så vacker när hon satt där och lyssnade på mig. Jag drunknade verkligen i hennes ögon.

"Are you hungry?" frågade jag.

"Yeah!"

"Want to order some pizza?" Sa jag och viftade med telefonen. Hon nickade. Jag ringde och beställde pizzan som kom några minuter senare.

När pizzabudet kom tog hon fram sin plånbok.

"No, babe!" Varför sa jag babe?! Stupid! Nu kanske hon tycker jag är jobbig. "I'll take this!"

"No, i can pay." Sa hon. Jag skakade på huvudet.

"No, im paying. I will not take no for an answer!" Jag betalde pizza killen och tog emot pizzan. Vi satte oss vid tven.

"Thank you for the pizza, beautiful!" Sa hon. Jag blev förvånad. Tycker hon jag var vacker? Hon har vart såhär hela kvällen, ena stunden helt flörtig, andra stunden, iskall. Jag log mot henne. Vi åt snabbt upp pizzan.

"You want to watch a movie?"

"Sure!" svarade hon. "Can we watch like a horror movie?" Hon log mot mig och jag log tillbaka.

"Ofc." svarade jag. Jag tog fram några filmer som var ganska läskiga och vi valde en tillsammans.

"You will not be scared, then? Frågade jag och stoppade i dvden.

"Haha. I will be scared but it's just fun." Hon fnittrade till.

"I will be right here to protect you." sa jag och blinkade åt henne. Hon fnittrade och tittade ner i marken.

Jag satte mig tätt intill henne och hon kröp lite närmare mig. Ett härligt rus spred sig i min kropp. Jag vek ut en filt och la den över oss. Jag önskar den här stunden aldrig tog slut.

När filmen hade blivit lite läskigare hade Alicia hoppat till några gånger och kommit närmare och närmare mig. Tillslut la jag armarna runt henne och höll henne tryggt i min famn.

När filmen var slut började vi titta på en romantisk komedi för att lugna ner oss lite. När slutet kom tittade jag på Alicia och såg att hon hade somnat i min famn. Hon såg så underbar ut när hon låg där och sov. Jag kunde inte fatta att jag hade turen och träffa en tjej som hon.

När filmen var slut lyfte jag upp henne från soffan och la henne i min säng. Jag tog bort några hårslingor som hade hamnat i hennes ansikte och pussade henne lätt på kinden så hon inte skulle vakna. Jag såg hur hon hade flera ärr i anisktet. jag undrade verkligen vad som skulle kunna skadat henne.
Sedan gick jag och la mig på soffan och tittade på en till film. Jag somnade snabbt i soffan.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

drommaromonedirection

Hej där alla Directioners där ute! Här skriver jag en liten novell som handlar om Alicia och Melanie. De två systrarna flyttar till London efter en mycket svår uppväxt i Sverige. En dag går systrarna på en konsert med One Direction och Alicia får en stor överraskning! Mer avslöjar jag inte. Läs, kommentera och sprid! Tack, ni är bäst!

RSS 2.0