Kapitel 20

 

Zayns perspektiv:

Jag tappade kontrollen till ilskan och hoppade på idioten och drog bort honom från Alicia. Jag såg i ögonvrån hur Liam tog Alicia i hans famn och lugnade henne. Hon var panikslagen. Jag kände hur jag spände mig i hela kroppen.

Jag hoppade på idioten igen och gav honom ett hårt slag i ansiktet. Han föll till marken och jag såg hur blodet rann ur hans näsa. Jag skulle precis ge mig på honom igen när Alicia hejdade mig.

"He is so not worth it!" sa hon förbannat. Han tog sig bort från Niall och Liam och gick fram till killen som ställt sig upp igen. "You should'nt have done that to a girl like me." Han såg förvirrad och lite nervös ut. Alicia gick till en främling och tog hans drink han hade i handen. Hon gick fram till killen och slängde hela drinken på honom. Jag kände ett leende som växte på mina läppar. han såg förvånat på henne. "Poor you. You should be more careful which girl you play with." Hon flinade ett bitchigt leende åt honom. Hon spände sin högra knytnäve och slog den hårt mot hans ansikte medan hon sparkade honom mellan benen. Han skrek till och föll till marken. "That should teach you."

Killarna och jag brast ut i stora leenden och tittade förvånat på varandra. Alicia gav oss en nöjd blick och vi tog oss ut ur klubben. När va hade tagit oss ut och vi kunde höra vad alla sa utan att behöva skrika över musiken så kramade jag om Alicia hårt.

"Are you alright, babe?" Hon svepte sina armar runt mig. Jag kände att hon inte vara så ledsen men hon darrade fortfarande lite.

"Yeah, im okey. I just panicked when I could'nt get away." Jag klappade hennes hår. "Thank you for helping me." Sa hon till oss alla. Jag hörde hur hon fortfarande var full. Hon var tung i mina armar och blev lite rädd att hon skulle däcka.

"I got so angry that I lost control. It was good that you stopped me, Alicia." Jag kände Liams beskyddande blick på mig. Jag visste att han var besviken på mig eftersom jag slog ner den där idioten. "I wanna take you home now." Sa jag till Alicia som nickade till svar. Jag släppte henne långsamt.

"Yes, you go. Me and Niall will find Harry and Lou and take them home too. I can text you when we are home safe?" Sa Liam åt mig.

"Yeah, that sounds good. I will stay the night at Alicia's." Liam nickade till svar. Alicia vacklade fram till Niall för att säga hejdå. Han tog emot henne så hon inte skulle ramla. Jag gick närmare så jag skulle kunna ta emot henne om det behövdes.

"Careful." Sa Niall med ett leende. Han kramade om henne. "And not so much drinks next time." Hon fnittrade på ett konstigt sätt. Alkoholen gjorde henne verkligen inte sig själv. Hon vacklade till Liam och gav honom en kram.

Vi skildes åt och jag tog upp Alicia i mina armar. Jag såg att hon verkligen inte skulle kunna gå själv. Det var en kort bit till Alicias lägenhet. Medan jag gick där med henne i armarna sa hon många oförståeliga saker. Hennes engelska blev ganska dålig och hon sluddrade. Hon fnittrade åt sig själv minst tusen gånger. Det var längesen jag såg en så här berusad person. När vi kom fram till deras dörr så satte jag ner henne och tog fram hennes nycklar och låste upp.

"Shut up now. Dont wake Melanie." Sa jag utan att låta otrevlig. Jag öppnade dörren och hon snubblade genast på dörrkarmen och föll handlöst ner med en duns till golvet.

 

 

Nialls perspektiv:

Efter en timmes sökande i klubben hittade vi Louis och Harry med några tjejer. De var lite fulla, men inte så mycket.

"Hi." Sa jag och Liam till tjejerna som satt runt de. Harry höll om en söt tjej som log som en galning. "Boys, we have to go home now."

"But, DADS. We dont wanna go home!" Sa Louis som en liten unge. Tjejerna fnittrade åt honom och han såg nöjd ut. "We are having fun with these beautiful ladies." De log mer.

"Yeah, they are all beautiful, but we have to go now." Sa jag. Efter en lång stund så kunde vi äntligen skilja de från de fyra tjejerna. Vi tog oss ut på gatan och satte oss i en taxi. Louis och Harry satt och sjöng och var glada medan jag och Liam var trötta och nära på att somna. När vi kom fram så såg jag och Liam till satt Louis och Harry gick och la sig. De hade redan nyktrat till sig och blivit lite klarare i huvudet. Sedan gick jag upp till min lägenhet och bäddade ner mig i sängen.




Kommentarer
Johanna

Jätte bra! :)

2012-04-23 @ 21:20:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

drommaromonedirection

Hej där alla Directioners där ute! Här skriver jag en liten novell som handlar om Alicia och Melanie. De två systrarna flyttar till London efter en mycket svår uppväxt i Sverige. En dag går systrarna på en konsert med One Direction och Alicia får en stor överraskning! Mer avslöjar jag inte. Läs, kommentera och sprid! Tack, ni är bäst!

RSS 2.0