Kapitel 18

 

Tidigare samma kväll, Melanies perspektiv:

Jag tog upp mobilen och skrev ett sms, What are you doing?? I have like really boring! xxx. Jag hoppades att Alex skulle svara. Jag ville göra något ikväll!

Jag gick ut till vardagsrummet och satte mig bredvid Alicia.

"Jag har tråkigt..." Sa jag och visste att hon var ointresserad. Hon satt och tittade på något gammalt dåligt Sweet Sixteen avsnitt.

"Låter kul..." Sa hon ironiskt. "Du, killarna kommer ikväll så du får hålla dig på rummet om du ska vara hemma."

"WHAT??? Kommer de hit??! Omg..." Hon skrattade åt mig.

"Chilla, sis." Sa hon avslappnat. Hur kunde hon vara så lugn??

"Det förklarar all öl..." Sa jag och tittade på bordet. "Aja, men jag ska fråga om Alex kan komma över och vi stannar i rummet." Jag ångrade precis vad jag sagt. Alicia flinade.

"Ahaa bara ni tar det lugnt så..." Hon älskade att driva med mig. Jag skakade på huvudet.

"Neeej, inte så.....!"

"Men du gillar honom, va?" sa hon lite mer seriöst. Jag nickade till svar. Jag ville ju inte ljuga. Jag tog upp mobilen och såg att jag fått svar. I have really boring too! Wanna hang out? xx. Jag skickade snabbt, Ofc, come here! You can come whenever you want! xxx. Han svarade snabbt att han skulle komma om några minuter.

Jag gick in på rummet och tog bort lite kläder som låg utspridda på golvet. När det såg snyggt och prydligt ut så hörde jag hur det plingade på dörren. Jag sprang dit och haltade snabbt när jag hörde Alicia ropa.

"Du får skylla dig själv om det där inte är Alex!" Hon skrattade. Jag frös och blev rädd att killarna skulle stå på andra sidan dörren. Jag drog försiktigt ner handtaget och öppnade dörren. Jag pustade ut när jag såg att det var Alex som kom in.

"Hi babe." Sa han.

"Hi cutie." Svarade jag och kramade om honom. Hans famn var varm och härlig. Vi stod en lång stund och bara kramades. Tillslut särade vi på oss och gick till mitt rum.

Jag satte mig vid sminkbordet och han i sängen. Vi började prata och jag började måla mina naglar med ett blått nagellack. Det var så lätt att prata med Alex, allt kom liksom bara.

När vi tillslut fick tråkigt så la vi oss i sängen och satte på Dear John. Jag la mig i hans öppna armar och myste ner mig. Jag kunde ligga där dag ut och dag in. Musik började spelas i rummet bredvid och jag suckade högt. Vad håller de på med egentligen?? Alex skrattade åt mig.

Jag tittade upp på hans perfekta ansikte, där jag låg i hans famn. Jag la handen i hans nacke och började leka med hans hår. Det var så mjukt. Jag tittade på filmen men fortsatte snurra hans korta hår runt min fingerspetts.

När filmen var slut hade musiken tystnat och vi hörde inget prat. Vi bestämde oss för att gå ut och titta om de hade gått. När vi såg att rummet var tomt gick vi till köket och fixade chips och cola och satte oss framför tven.

"Oh, wait... I want popcorn!" Han nickade som svar till mig. Jag gick ut till köket och satte in ett packet i mikron. Jag satte mig på en stol och tog upp min gamla knappmobil. Jag kom på att jag inte har hört av mig till Linn och Engla på länge så jag öppnade ett nytt sms. Hi babes!! VAS HAPPENIN? Hur är det? :) Vad händer i svenneland? PUSS!, skrev jag och klickade på skicka. Jag satte och klickade runt bland gamla sms på mobilen och glömde helt bort popkornen. Plötsligt mindes jag och drog ut de svart, brända popkornen från mikron.

"Fan!!" Sa jag halvhögt för mig själv. Jag la in ett nytt packet och hörde steg bakom mig. Jag kände hur två armar omfamnade mig bakifrån. Han släppte mig lite och jag vände mig mot honom. Jag log med hela ansiktet. Jag la armarna runt hans mage och han gjorde detsamma runt mina höfter. Jag lutade huvudet emot hans överkropp och han lutade sitt huvud mot mitt.

Vi gick ut till soffan och myste ner oss bredvid varandra. Jag la mig i hans famn och han strök sin hand över mitt hår.

"You'r beautiful. You know that?" sa Alex med sin hesa brittiska röst. Jag tittade upp på honom och såg hans underbara leende.

"No im not." Sa jag och rodnade. Jag fnissade.

"You really are. Ever since I first met you, I thought you were the prettiest girl in the world." Jag frös. Driver han med mig?? JAG? Mina kinder hettades upp mer. Jag kände hur hela jag var en tomat.

"Aww, Alex! That's the sweetest thing someone ever told me!" Jag slängde mina armar runt honom och kramade om honom hårt. "You are the cutest thing on earth!"

Han log och tog mitt ansikte närmare hans. Han smekte mig lätt på kinden. Jag tog min hand i hans hår och tog huvudet ännu närmare. Nu händer det, var det enda jag kunde tänka. Vi log och tittade på varandra. Jag slöt ögonen och kände hans läppar emot mina. Jag fick en härlig stöt genom hela kroppen. Världen vändes uppochner och vi svävade på moln. Det här var världens bästa känsla. Det var inte som någon annan kyss, den här var hundra gånger bättre. Våra tungor lekte med varandra och jag kände hur han log. Vi särades och kramade varandra.

Strax där efter insåg vi att klockan var mycket och Alex drog sig hem. V behövde inte fråga varandra om vi skulle ses snart för våra blickar sa allt. Han var perfekt. När han gick ut genom dörren bäddade jag ner mig i sängen. Klockan var 00.35. Vad gör Mel och killarna egentligen? Borde de inte komma hem snart?




Kommentarer
Johanna

Aw sweeties!

2012-04-23 @ 21:14:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

drommaromonedirection

Hej där alla Directioners där ute! Här skriver jag en liten novell som handlar om Alicia och Melanie. De två systrarna flyttar till London efter en mycket svår uppväxt i Sverige. En dag går systrarna på en konsert med One Direction och Alicia får en stor överraskning! Mer avslöjar jag inte. Läs, kommentera och sprid! Tack, ni är bäst!

RSS 2.0