Kapitel 16

 

Alicias perspektiv:

Jag vaknade och märkte hur jag låg i Zayns famn. Jag log för mig själv när jag såg hur han låg där och sov.

Jag smet ur hans armar och smög ut till köket. Jag tog en liten macka och en kaffe kopp. Sedan gick jag ut till ballkongen och tände en cigg. Jag tog ett bloss och pustade ut. Det var skönt, jag behövde det verkligen. Jag satte mig på en av stolarna. Jag ryckte till när jag såg Zayn i dörrkarmen.

"Oh, good morning. Im sorry..." Sa jag och menade ciggen.

"Morning, do you smoke?" Sa han förvånat.

"Uhmm.. yeah, I started many years ago. I've tried to stop a million times but i just cant..." Jag tittade nr i marken skamset.

"Yeah, I know..." Sa han och tog upp ett ciggaretpacket. Va?

"What, do you smoke to?" frågade jag förvånat.

"Yeah..." Sa han och tände en. Jag hade ingen aning. Han ställde sig och lutade emot räcket och jag gick och ställde mig bredvid han. Vi stod och pratade ett tag. Jag kunde inte låta bli att le när jag såg hans ansikte. Han va perfekt. Sedan gick jag in till mitt rum.

Jag tog av mig pyjamasen och bytte om till mina underkläder. Jag skulle precis gå in till garderoben och välja kläder när jag hör steg bakom mig och hur dörren stängdes in till mitt rum. Jag log för mig själv och vände mig om och fick se Zayn. Han spände blicken på min kropp och bet sig i underläppen. Där stod jag i mina blåa spets underkläder inför Zayn som jag nog omedvetet velat från början. Han tittade generat ner i marken.

"Uhhmm... eh.. Im sorr..." började han. Jag log lekfullt och tog mig nära honom. Han tystnade när han såg mig igen. Han bet sig i läppen igen och hans blick gick upp och ner på mig.

Jag drogs sakta mot honom. Jag hoppade på honom med en vild kyss, som snart övergick till mer. Han drog mig till honom och la armarna runt mig. Vi drogs till varandra som magneter. Jag ville ha honom.

Han backade mig till sängen och vi la oss ner. Jag kunde inte få nog av honom, jag var inte rädd. Hans händer gled över min kropp och mina över hans. Jag drog av honom tröjan och kysste hans fantastiske överkropp. Han kysste mig i nacken och jag rös. Han drog av sig byxorna.

"You wanna do this now?" viskade han i mitt öra med en hes röst.

"Of course." Viskade jag tillbaka och log.

 

*

Hjärtat slog hårt efter vad som nyss hänt.

"That was great." Sa Zayn som låg bredvid mig under täcket.

"Mm..." Sa jag och log. Det kanske inte var världens romantiskaste men, who cares? Det var inte första gången för mig och jag förstod att det inte var det för Zayn heller.

Jag pussade honom lätt på munnen och gick upp från sängen och tog på mig lite chillkläder. Zayn var snabbt uppe efter mig och klädde också på sig.

"Babe, can I just go and get some new clothes at home? I'll come back after." sa Zayn. Jag nickade och kysste honom snabbt. Han försvann ut ur lägenheten. Jag satte upp håret i en knut och gick ut till vardagsrummet.

Jag fick snabbt tråkigt och bestämde mig för att titta om Melanie var hemma. Jag gick mot hennes rum i andra sidan längenheten, tack och lov för det med tanke på vad jag gjorde för en stund sen. Jag knackade och öppnade direkt dörren utan att vänta på svar. Jag slogs av en syn jag inte var beredd på...

 

Tidigare, Melanies perspektiv:

Jag vaknade sömnigt och tittade mig bredvid mig. Han låg kvar där, bredvid mig. Jag tittade på hans vackra ansikte när han snusade så sött.

Jag smög upp och gick på toa och borstade tänderna. Jag gick ut till sovrummet och satte mig på sängkanten. Han vaknade till och tittade på mig.

"Oh... what..." Började han. "Did I sleep here?? What time is it?" Han såg stressad ut. Han satte sig upp.

"Yes, Eleven in the morning. " Jag fnittrade till.

"Oh fuck... My mom is going to kill me..." sa han och tog upp mobilen och började skriva ett sms.

"Im sorry, Alex." Sa jag och satte mig bredvid honom.

"No, it's not your fault. I just texted her. She will understand." Han log mot mig. "I should probably get going now." Han tittade mig djupt i ögonen och satt kvar. Han förtrollade mig med den där blicken.

Vi satte oss närmare varandra. Vi lutade oss båda sakta framemot emot varandra. Jag var några centimeter ifrån hans ansikte och slöt ögonen...

PANG! Så slogs dörren upp.

Jag slog upp ögonen och möttes av en lika förvånad Alex. Jag vänd blicken mot dörren och fick se min syster stå och gapa. Jag och Alex särade på oss. Det verkar som det inte bara var jag och Alex som vart chockade...

"WHAT ARE YOU DOING?" Röt jag argt till henne.

"VADFAN MEL! Vad gör HAN här? SOV HAN HÄR??" Jag blängde på henne.

"Ja, hurså?? Knacka nästa gång!!!" Jag ställde mig upp och försökte skuffa ut henne.

"Jag gjorde de, eller..." Hon stannade envist kvar. "So, should'nt you introduce me to this boy, Mel?" Sa hon och jag kände hur det hettade på kinderna. Typiskt henne att vara tvungen att va pinsam. Jag tittade på Alex som satt på sängen. Han såg ut som ett frågetecken. Antagligen hängde han upp sig på svenskan.

"Hm...." Röt jag argt. "This is Alex, Alex, this Alicia." Alicia gick fram till honom och tog i hand. Hon flinade slugt. Jag ville bara att hon skulle ut från mitt fucking rum!

"So, tell me about you, Alex. Are you a good guy?" Frågade Alicia och stirrade på honom. Hon gjorde allt för att göra det pinsamt för oss.

"Uhhmm.." Började Alex men jag avbröt honom. Han tittade ner i marken och kliade sig i huvudet.

"Oh, no, no Alicia. This can wait..." Sa jag och skjutsade bort henne mot dörren. "Alex is in a hurry!" Hon skakade på huvudet.

"Did'nt seem like that when I came in the room..." hon flinade.

"GET OUT!" skrek jag.

"Chill sis... im leaving now!" hon och gick ut ur rummet. Jag pustade ut.

"Im sorry... She is so embarrassing..." Sa jag och tittade ner i marken.

"No.. It's nothing! I really have too go now." Han gav mig en snabb kram "I'll call you later. Bye beautiful." Jag vinkade åt honom när han gick ut ur dörren.

Åhh..... varför skulle Alicia komma och förstöra allt???!



Förlåt har glöm att skriva!
Vad tycker ni? Tycker ni Alicia och Mel går fort fram kanske?



Kommentarer
Nystartad 1D novell.

Åh stakkers dom ;)



Skulle bli sjukt glad om du gick in på min blogg och läste min novell om 1D och kanske gav lite kritik ? :)



Kram <3

2012-04-12 @ 19:15:48
URL: http://onedmoment.blogg.se/
Vi :)

Hej där! Jag har skapat en ny one direction novell där jag lägger upp minst en del per dag av min novell. Du kan ju alltid kolla in om du tycker den ser rolig eller bra ut. :) Kram x

2012-04-13 @ 21:06:03
URL: http://directionerstorie.blogg.se/
Julia

Älskar det som det är <3 Om du inte har tagit en titt på min novell skulle det vara väldigt snällt av dig :) Behöver någon som ger lite kritik

2012-04-13 @ 21:39:45
URL: http://morethanthisnovell.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

drommaromonedirection

Hej där alla Directioners där ute! Här skriver jag en liten novell som handlar om Alicia och Melanie. De två systrarna flyttar till London efter en mycket svår uppväxt i Sverige. En dag går systrarna på en konsert med One Direction och Alicia får en stor överraskning! Mer avslöjar jag inte. Läs, kommentera och sprid! Tack, ni är bäst!

RSS 2.0