Kapitel 15

 

Tidigare samma dag, Melanies perspektiv:

Den senaste veckan hade jag och Alex träffats flera gånger. Några gånger med de andra och några gånger själva. Jag har märkt hur vi har flörtat med varandra i smyg hela tiden men det har inte hänt något mer.

Han var verkligen typ världens bästa kille! Han var otroligt snäll och omtänksam och lyssnade alltid när jag pratade. Jag hoppades han var intresserad av mig.

Idag skulle jag och han träffas och gå ner till stan.

Jag gick upp och tog en snabb dusch och torkade håret snabbt. Jag tog på mig ett av tusen par av mina slitna jeansshorts, absolut mitt favoritplagg på sommaren. Och till det tog jag en stor grå långärmadtröja där det stod Fly High och drog upp ärmarna. Jag tog lite puder och lite mascara. Jag lät håret vara lite halvlockigt som det alltid var. Jag tog på mig några ringar och mina svarta converse och sedan gick jag ut.

Jag skulle möta honom hemma hos honom så jag gick dit och väntade utanför porten. Jag såg honom komma ner efter någon minut. Han hade en röd skjorta, mörka jeans och en svart keps med röda detaljer på. Han gick igenom porten och såg mig. Han hade med sig sin longboard.

"Hey babe." Sa han och kramade om mig länge.

"Hi beautiful." Jag log mot honom.

"So, what do you wanna do today?". Jag funderade.

"I don know. Can we go to the park?" Han log och tittade ner.

"Yeah, of course." Jag log mot honom. "Uhhm, so you wanna ride on the longboard with me?" Jag nickade. "Okey, I show you how to do it." Han hoppade på brädan och körde långsamt och jag gick efter.

"You have to stand very still and dont sway or something because then your goning to turn." Berättade han medan han visade. Jag hade åkt longboard förut men det sa jag aldrig. "I kick, so you can just stand still." Han stannade och jag nickade. Han hjälpte mig att ställa mig på brädan och han ställde sig tätt bakom mig. Han tog armarna runt min midja och jag rös. Han började sparka och jag försökte fokuserade på att hålla mig still och inte på att han stod och kramade mig bakifrån. Jag log. Jag tappade kontrollen och råka svänga lite.

"Oh, sorry!" Sa jag och fnittrade.

"No worry." Sa han och skratta lite. Han ställde sig bakom mig och kramade om mig och började sparka igen.

Vi var strax där efter framme i parken. Jag vill inte sluta. Vi gick en stund och bara prata. Sedan blev jag sugen på glass så vi gick till en lite kiosk och köpte varsin. Hon tog sin glass och duttade på min näsa.

"Haha, Why did you do that for?" Frågade jag och fnittrade.

"Now your sweet!" Sa han och blinka med ena ögat.

"So I was'nt that before?" Sa jag och låtsades bli ledsen.

"Of course!" Sa han och skrattade. Jag duttade min glass på hans näsa. Han skrattade. "So am I also sweet now?".

"You were that even before!" Sa jag flörtigt men ändå skämtsamt. Han lipade busigt åt mig. Jag tog på mig hans keps och han lät mig ha den.

"Here, teach me!" Sa jag och tog hans longboard. Han ställde sig upp. Vi gick till en bra plats där det fanns mycket yta.

"I'll teach you, but you have too be carefull! I dont want you to get hurt." Jag blev varm och log. Jag nickade. Jag la ner longboarden och klev upp med ena benet. Det var vingligt.

"Here, Hold on to me." han ställde sig framför brädan och jag tog armarna runt honom. Det var inte som en kram, jag höll bara runt hans axlar, tyvärr men det var ändå mysigt. Vi höll på i flera timmar och hade jätte roligt. Det blev bara mörkare och senare ute. Tillslut kunde jag åka ganska bra själv.

"This is really fun!" Sa jag glatt när jag åkte runt i parken.

"You should get one of your own." sa Alex gulligt, inte spydigt på något sätt. "It's getting late... Maybe we should'nt be here..."

"Nooooo! I dont wanna go home." Sa jag och lät som en liten unge.

"Me neither. We can watch a movie or something?" Han log och tittade mig i ögonen.

"Yeah we can be at my place. But we have too sneak in, okey?" Han nickade och log busigt. Vi åkte hem till mig och tog hissen upp till längenheten. Jag satte ett finger för munnen för att han skulle vara tyst. Jag ville inte att Alicia skulle vara på oss och massa. Jag tog sakta ner handtaget och kikade in. Det var tomt. Vi smög snabbt till mitt sovrum och stängde dörren.

Vi satte oss i sängen och tog på en film på min dator. Jag la huvudet på hans axel. När filmen var slut hade han somnat. Han var så fin när han sov. Jag gick o bytte om till pyjamas och tog täcket över oss och så la jag mig hos honom. Jag märkte hur jag märkte hur jag fortfarande hade på mig hans keps, så jag la den på nattduksbordet. Hoppas han inte blir arg för att jag inte väcker honom. Men jag ville att han skulle sova hos mig. Jag ville inte att stunden skulle ta slut.





Ett lite slarvigt kapitel! Ajaa enjoyyyy



Kommentarer
Julia&Cissi

Kolla gärna in vår novell :)

2012-04-10 @ 00:25:49
URL: http://iwantonedirection.webblogg.se/
Izza - 1D novell blogg.

Helt okej del :)



Läs gärna min novell om One Direction som jag just nu håller på att skriva! Lämna gärna en kommentar vad du tycker om den ! Tack :)

2012-04-10 @ 16:22:31
URL: http://izzish.blogg.se/
Lydia

sv: åh tack! :D nytt kapitel ute! :D



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

drommaromonedirection

Hej där alla Directioners där ute! Här skriver jag en liten novell som handlar om Alicia och Melanie. De två systrarna flyttar till London efter en mycket svår uppväxt i Sverige. En dag går systrarna på en konsert med One Direction och Alicia får en stor överraskning! Mer avslöjar jag inte. Läs, kommentera och sprid! Tack, ni är bäst!

RSS 2.0