Kapitel 12

Tidigare, Melanies perspektiv:

När jag kom fram till Starbucks såg jag hur Jake och Vanessa stod och väntade. Jag gick fram till de och kramade om de lätt och sa hej.

"So where is Alex?" De flinade mot mig. "What?"

"Hahah, he's on his way." Sa Vanessa och fnittra.

"Who's on his way?" Sa Alex som plötsligt kom bakom oss. Han log sitt underbara leende och han fattade att vi menade honom. Jag blev glad över att se hans ansikte igen. Han hade på sig ett turkost linne, badbyxor och svarta solglasögon. Nu när han inte hade keps kunde man se hans blonda hår. Det var perfekt, lite kortare på sidorna och längre i mitten, precis som jag älskar på killar!

Han tog i hand med Jake, sådär som killar brukar göra, och kramade om Vanessa lätt. Han kom mot mig och jag blev plötsligt grymt nervös. Han kramade om mig och jag kände hur jag rös. Han var så otroligt snygg.

De tog med mig till en busshållsplats där vi tog bussen till stranden. Det var en riktigt solig och varm dag.

Tillslut kom vi fram till den enkla lilla stranden. Det var ganska mycket folk men vi hittade en plats på stranden där vi la våra handdukar. Jag tog av mig så jag bara hade badkläder, precis som resten gjorde. Jag ställde mig upp och drog håret bak från huvudet. Då såg jag honom där, utan tröja. Jag dog inombords. Jag vände mig bort från honom och gnuggade mig i ögonen. Sluta! Jag får inte stirra.

När jag vände mig om till de andra igen, stod Alex och stirrade på mig! Jag log och tittade ner i marken och jag såg hur han också gjorde det. Jag rodnade och gömde mig i håret.

"Are you coming?" Frågade Jake. Alex nickade.

"I think im gonna stay here a while. Work on my tan, you know." Sa Vanessa till killarna.

"Yeah, me too." Sa jag och la mig ner på en av handdukarna. Killarna sprang iväg och Vanessa la sig ner bredvid mig.

Vi låg båda två och solade i en bekväm tystnad i en lång stund. Plötsligt får jag massa vatten på mig och både jag och Vanessa skriker till. Vi tittar upp och ser hur Jake och Alex står och heller vatten på oss. Vi tittade på varandra och ställde oss upp.

"Oh, pay back is a bitch." Sa vi och flinade slugt mot de.

"Haha we want you to come and swim with us!" Sa Alex. De tog upp oss på deras ryggar och bar oss ut till en brygga. Vi skrattade och försökte sprattla loss, men det gick inte. De slängde ner oss i vattnet. Vi skrek och snabbt hamnade jag under vattnet. Jag simmade upp till ytan.

"Your getting your revenge, sooner or later!" Sa jag och skrattade. De stod och asgarvade åt oss där uppe på bryggan.

"Im sorry, I just hade to do that." Sa Alex i mellan skratten.

"Oh im not! You should have seen your faces!" Sa Jake. Jag fick en snilleblixt.

Jag klättrade halvvägs upp för bryggan. "Alex, help me up." jag slängde ut handen till honom. Han tog ett fast tag i den och jag släppte bryggan och drog ner Alex ner i vattnet. Han hamnade på mig och vi tog oss snabbt upp till ytan. Vi skrattade.

"Revenge!" skrek jag. Han hoppade på mig och drog ner mig under vattnet. Hon tog snabbt upp mig och skrattade åt mig. Han var bara för söt. "Unfair!" skrek jag och skvätte lite vatten på honom.

Vi började snabbt med ett vattenkrig. Efter en stund märkte vi att Jake och Vanessa hade försvunnit så vi bestämde oss för fred och gick till stranden för att leta reda på de. Jag satte upp det blöta håret i en tofs.

"Uhmm, is that real?" frågade Alex och pekade på mitt nyckelben där min tatuering satt. Jag minns när jag bestämde mig för att jag ville göra det. Jag och Alicia hade gått tillsammans och gjort likadana på samma ställen och skrivit varandras namn. Det hade gjort ont men det var värt det. Det finns ingen viktigare på jorden än min syster.

"Yes, I did it a few months ago. It's my sisters name."

"Oh that's cool! You have to be a badass if you got it when your this young." Vi skrattade "Did it hurt?"

"Yeah, but it was all worth it." Jag log.

"Tough chick!" Jag fnittrade. Vi fick syn på Jake och Vanessa så vi gick och satte oss vid de.

"So, should we take the bus to the city and get some lunch?" frågade Vanessa. De andra nickade.

"Eh, I forgot dry clothes and stuff. Can i just go home and change clothes and then come to the restaurant?" Frågade jag eftersom jag visste att alla andra hade med sig kläder. De nickade och vi gick till bussen som sedan drog oss iväg till stan.

"So where should I meet you then?" Frågade jag när vi gick av.

"Mc donalds?" Sa Jake och alla instämde. "You know where that is right?"

"Hmmm.. no." jag tittade ner i marken.

"I can come with you and then show you the way, if you want? Alex tittade på mig snällt. Jag rös.

"Yeah, thanks." Jag kunde inte fatta att Alex skulle komma hem till mig.

Vi började gå mot min lägenhet. När vi bara skulle runda hörnet stannade Alex upp.

"That building." Sa han och pekade på ett på andra sidan gatan. Jag nickade. "I live there."

"Oh, then we have like relly close to each other!" Sa jag och han log som svar. Vi gick runt hörnet och kom till min port. Jag slog in koden och tryckte på hissknappen.

"So, what kind of music do you like?" Frågade jag medans vi åkte uppåt.

"Oh, lots! Mostly I listen to like hiphop and uraban music." Han skrattade lätt. "But i have always like sercretly love The Fray, The Script, Ed Sheeran and stuff like that. "

"Haha, sounds good!" Svarade jag. "I like all of them too!"

"You do?" Han log mot mig. "Actually, I have'nt told anyone that, so dont spill it." Han log och tittade ner i marken.

"Why? You got a cool image, or what?" Jag log retsamt. "Haha, I wont tell anyone." Han log och tittade mig i ögonen.

Hissen plingade och vi steg ut. Jag tog med honom in i lägenheten.

"Oh, It's relly nice in here." Han tittade sig runt.

"Thanks." Jag älskade hans små smilgroppar som syns när han ler.

Jag tog med honom till mitt rum och han satte sig på min säng. Jag gick in i garderoben och rotade fram några snygga kläder.

"Im just gonna put these on." Sa jag och gick in till badrummet och låste efter mig. Jag satte på mig kläderna och gick ut igen. Jag såg hur Alex satt och tittade på ett jätte gammalt kort från när jag och Alicia var små som stod på mitt nattduksbord.

"You are relly cute in this photo!" Sa han.

"NOOOOOO!! Not that picture!" Sa jag och hoppade på honom. Jag försökte ta det ifrån honom men han höll i mig så jag nådde det inte. Hans doft gjorde mig svag. Han ställde fotot på bordet och sedan började han kittla mig istället. Jag skrek och försökte ruska mig bort mig men det gick inte, han höll mig i ett fast grepp.

"Noooooo ALEX!! Stooooop!" garvade jag fram. Han skrattade också. "Noooooo, your sooo meeean!" Han slutade tillslut och plötsligt insåg jag att jag verkligen låg över honom. "Now im angry at you!" fnittrade jag.

"Your cute when your angry." Sa han under mig. Jag tittade in i hans ögon och rodnade. "And when you blush." La han till. Vänta flirtar han med mig? Det här är för bra för att vara sant... Jag kanske drömmer?

Han rullade över mig och drog upp mig ur sängen.

"Come on now, we must go." Jag nickade och tog ett sprut av min parfym jag hade vid sminkbordet.

Vi gick till Mc Donald's och åt med de andra. Sedan sa vi hejdå och jag gick hem till mig.

Hoppas Alex gillade mig! Men varför skulle han annars säga som han gjorde? Eller lekte han bara med mig?

 



Förlåt för dålig uppdatering!
Idag blev det inget om Zayn och Alicia tyvär men kanske kommer senare ikväll! Annars i morgon!

Glöm inte att kommentera! Då blir jag ju mer taggad på att skriva mer :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

drommaromonedirection

Hej där alla Directioners där ute! Här skriver jag en liten novell som handlar om Alicia och Melanie. De två systrarna flyttar till London efter en mycket svår uppväxt i Sverige. En dag går systrarna på en konsert med One Direction och Alicia får en stor överraskning! Mer avslöjar jag inte. Läs, kommentera och sprid! Tack, ni är bäst!

RSS 2.0