Kapitel 10

 

Alicias perspektiv:

Jag vaknade sakta och tittade på väckarklockan, 11.00.

Idag skulle jag gå och söka lite jobb på lite olika ställen. Men det enda jag kunde tänka på var att jag ville träffa Zayn igen. Jag minns den alldeles för snygga kroppen allt för väl. Jag ville bara träffa honom. Men ändå inte. Jag skulle ju inte bli förälskad igen, jag hade ju lovat mig själv! Jag gör allt för att inte förstå själv att jag faktiskt var... kär.

Jag satte mig upp och drog bort håret från ansiktet. Jag tittade trött ner på mina armar som låg på täcket. När jag såg märkena på mina armar väcktes minnena. Jag minns alla gånger jag gjort mig illa, jag minns hur allt det som gjorde så ont där inne släpptes när det istället började rinna lite blod från min arm. Jag gjorde inte alla de märkena för att någon skulle se. Jag gjorde det för att för några sekunder komma bort från verkligheten och inte känna smärtan som bultade inombords.

Jag minns hur illa jag mått förut och det gjorde ont i magen. Jag la mig ner igen och la mig i fosterställning. Jag ville bara få bort alla minnen. Jag satte händerna för ansiktet och kände hur naglarna började borra in sig i huden. Jag tog snabbt bort de. Till och med att tänka på det gjorde att jag ville skada mig.

Jag ställde mig upp och hoppade in i duschen. När jag förstod att jag var tvungen att tänka på något annat än allt hemskt, tänka på något som gjorde mig glad kom det bara upp en person i huvudet. Zayn. Jag kände hur jag var tvungen att prata med Zayn idag, som distraktion från allt mitt huvud ville börja tänka på igen, vad jag än gjorde.

Jag hoppade ut ur duschen och lät håret lufttorkad. Jag sprang till sovrummet och hämtade min mobil. So, what are you doing today? Wanna do something? xx, skickade jag till Zayn. Jag gick och hämta ett rött nagellack och började måla tånaglarna i hopp om svar. Strax efter plingade det till i min mobil. Im doing an interview now but I be done at 12.30. Text me your adress and i come right after that! xxx. Jag log medan jag snabbt skickade adressen och gick till mina stora högtalare och satte in min ipod i den. Jag satte på min gladaste pepp playlist och började dansa runt i rummet. Jag orkade inte bry mig om nått. Jag brydde mig bara om att jag var glad för jag skulle snart få träffa Zayn.

Det knackade en snabb knackning på dörren sedan öppnas dörren och in kommer Melanie.

"Du verkar glad?" Sa hon och log.

"Jaaaa, du avbröt mig mitt i min dans" sa jag och låtsades bli sur som snart gick över till skratt. "Zayn kommer över idag, någon gång efter halv ett."

"Okej, jag skulle ändå komma in för att säga att jag ska ut med några kompisar nu.". Jag tittade på henne.

"Va, vart ska du? och men vilka då?". Jag blev förvånad

"Ehh, jag träffade de igår på starbucks. De är jätte snälla och roliga. Vi skulle till någon strand de visste om." svarade hon.

"Vad kul, vad heter de då?"

"Vanessa, Jake och Alex." Jag flinade.

"Jasså, en tjej och två killar." Jag höjde ögonbrynen. "Är nån av killarna snygga då?" Jag såg hur hon tvekade.

"Eh.. aa. Alex" Hon rodnade och log mot marken. Jag kunde se att hon gillade honom, så jag ville inte tvinga henne att sitta här och prata hela dagen.

"Du får berätta mer sen, men ha det så kul då!" Hon nickade och försvann ut ur mitt rum.

Jag målade färdigt naglarna och satte mig framför spegeln. Mitt hår hade torkat så jag satte upp det i en stor slarvig knut på huvudet. Jag gillade när man såg mina tatueringar som alltid brukade döljas av mitt hår.

Jag tog lite concealer och dolde lite fläckar i ansiktet sedan tog jag på lite mascara på mina mörka ögonfransar. Jag vill inte ha för mycket smink, så jag tyckte att det räckte.

Jag tog på mig en röd baseball jacka, ett vitt linne och ett par slitna mörkblå jeansshorts. Sedan satte jag på mig några halsband och en stor ring på handen.

Jag tittade på klockan, 12.20. Snart kommer han! Just då kom jag på att jag inte ätit frukost, som vanligt. Jag glömmer alltid det!

Jag gick ut och satte på lite kaffe. Jag tog en kopp och gick ut och satte mig på ballkongen. Jag satt där och bara njöt. Tillslut kunde jag inte hålla mig, jag tände en cigg som jag sedan tog några bloss utav. Jag hade försökt sluta minst 100 gånger men det funkar aldrig, jag önskar jag kunde. Men jag har i alla fall kunnat trappa ner på antalet kraftigt sen några år tillbaka. Nu röker jag bara ungefär 5 cigg om dagen.

Jag gick till badrummet och borstade tänderna så Zayn inte skulle känna att jag rökt. När jag var klar hörde jag hur det plingade på dörren. Jag gick och öppna och där stod han. Lika vacker som vanligt.

"Hey babe." sa han och drog in mig i en kram. Jag hade saknat honom den korta tiden vi hade vart ifrån varandra.

"Hi beautiful." sa jag och kramade hon hårt. Jag vill inte släppa, men tillslut var vi tvungna.

"What do you wanna do today? Jag smälte när jag såg hans leende.

"Uuhhm... I was suppose to look for a job today, but I can do that tomorrow or something."

"Good. Maybe I can show London today then?" Han log och jag tog ett steg närmare honom så jag var några centimeter ifrån hans ansikte.

"I would like that." Jag log flörtigt och tittade honom i ögonen. Vi stod där i flera minuter, som egentligen kändes som några sekunder. När tillslut Zayn lutade sig lite framåt mot mig, backade jag. Han såg chockad och besviken ut. Jag flinade retsamt mot honom. Jag gav honom en flörtig blick som jag såg, gjorde honom lite svag.

"Should we go?" Sa jag och flinade. Jag var tvungen att anstränga mig för att inte börja garva åt hans ganska förvirrade och lite nervösa ansiktsuttryck.

"Uhhmmm, yeah..." Sa han nervöst.

Jag gick och tog på mig mina solglasögon och sedan gick vi ut.

 

 

Tidigare, Melanies perspektiv:

Jag vaknade av det irriterande alarmlätet från min mobil. Ibland skulle jag bara vilja kasta den i väggen.

Men idag är jag glad! Jag ska få träffa Vanessa och Jake igen, man framför allt, Alex!

Jag hoppade upp ur sängen och gick direkt och tog en snabbdusch. Jag tog en handduk runt mig sedan torkade jag mitt hår och fixade det lite lätt, även fast jag visste att det inte var någon mening. Vi skulle ju till stranden.

Jag gick ut till köket och tog en macka och en kopp kaffe. Jag satte mig vid köksbordet och pillade på mobilen medan jag åt frukosten.

Jag gick till mitt rum igen och satte på lite peppmusik medan jag gick till garderoben för att hitta lite strandkläder och en bikini. Jag hittade tillslut en svart tubbikini som jag satte på mig. Över det tog jag på mig en spetströja och ett par ljusa slitna jeansshorts med nitar på bakfickan. Jag var bara tvungen att ta några drag med min vattenfasta mascara.

Jag gick och sa hejdå till Alicia och sedan gick jag till starbucks där vi bestämt att vi skulle mötas.


  



Kommentarer
Julia

Jippi !!!!!!! :) JÄtte bra !!

2012-04-05 @ 15:44:03
URL: http://morethanthisnovell.devote.se
Anonym

Hur ser hennes tatuering ut? Jätte bra skrivet;)

2012-04-05 @ 23:12:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

drommaromonedirection

Hej där alla Directioners där ute! Här skriver jag en liten novell som handlar om Alicia och Melanie. De två systrarna flyttar till London efter en mycket svår uppväxt i Sverige. En dag går systrarna på en konsert med One Direction och Alicia får en stor överraskning! Mer avslöjar jag inte. Läs, kommentera och sprid! Tack, ni är bäst!

RSS 2.0